decorechin

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

در این مقاله به بررسی مبل زیبا و جذاب چستر که برگرفته از تاریخ و داستان جذابی است پرداختیم که در ادامه آن برخی از ویژگی های این مبل بسیار زیبا و خاص را برای شما عنوان می کنیم. اگر خواهان دانستن مطالب جدید و به روز درعین حال جذاب هستید این مقاله را از دست ندهید.

تاریخچه مبل چستر :

طبق نظریه های موجود در مورد ریشه و قدمت کلمه چسترفیلد در فرهنگ لغت آکسفورد وجود دارد، یک صندلی را با دسته ای محکم و پشتی پهن به معنای مبل چرمی که اولین بار برای توصیف یک قطعه از مبلمان در دهه ۱۸۰۰ استفاده شده است به ما معرفی می کند در حکایات گفته شده است که این سبک در ابتدا توسط لرد فیلیپ استنهاپ، چهارمین ارل چسترفیلد (۱۶۹۴-۱۷۹۳) انجام شده است. اصالت چسترفیلد با یک فردی مثل  لرد فیلیپ استنهوپ، همخوانی پیدا می‌کند، چرا که او یکی از اشراف‌ های ثروتمند بریتانیا بود مادر او مادلینا الیزابت دو بوچه فرماندار فرانسوی بود. لرد در نویسندگی و سیاست فعالیت داشت که یکی از طراحان و ایده پردازان در زمینه مد و فشن نیز بود. آرل بر این نکته تاکید داشت که یک مرد باید در تمام عرصه‌های زندگی یک جنتلمن قابل احترام باشد، پس در نتیجه تصور اینکه شخصی سفارش ساخت مبلی را داده که لباس را چروک نکند دور از ذهن نیست. چنین فردی، ابداع یکی از مورد توجه ترین اثاثیه‌های هر خانه‌ای را به نام خود ثبت کرده باشد، امری کاملا معقولانه است. در دوره ویکتوریاها بود که تغییرات رخ داد و ویژگی های لوکس بیشتر به مبل راحتی چستر اضافه شد. در ابتدا مبل های چسترفیلد سیستم تعلیق نداشتند و پارچه های استفاده شده در آن ها عموما از نوع چرم بود،راحتی چندانی نداشتند و محکم و سفت بودند که ویکتوریاها به ویژگی های لوکس این نوع از مبل ها افزودند. چرم خوب و لوکس، دکمه‌ گذاری‌های زیبا و عمیق، پشتی با ارتفاع کم و دسته‌های بلند ویژگی های عمده این مدل از مبلمان است.

ویژگی های ظاهری مبل چستر فیلد :

  • ظاهر آن ها از سایر مبلمان ها به راحتی قابل تشخیص است.
  • دسته‌های بلند استوانه‌ای شکل از ویژگی های بارز آن هاست.
  • از دکمه برای طرح دادن این مبلمان ها استفاده شده است.
  • این مبل ها با هدف استراحت و راحتی تولید شده اند، پس نشیمنگاه مبلمان چستر نرم خواهد بود.
  • داشتن پایه های شکسل و زیبا.
  • عموما استفاده ازپارچه های چرمی و ظاهری کشیده این کار را از محصولات دیگر متمایز کرده است.

مدل مبل چرمی ماندگاری و دوام بیشتری  نسبت به انواع مدل های پارچه ای دارد، اما لازم به ذکر است که گفته شود مدل های پارچه ای اصولا مقرون به صرفه تر هستند. امادر مقابل، عموما مبلمان های چرمی ظاهری براق و لوکس دارد و تمیز کردن آن بسیار راحت تر از پارچه است.

انواع مبل چستر

در این نوع از مبل ها تنوع در رنگ و پارچه مشاهده می شود که ظاهر آن ها کمی تغییر کرده است اما درحالت کلی از لمسه دوزی و دسته های استوانه ای یا منحنی رو با پایین مشترک برخوردار هستند.

دراینجا انواع مبل چستر فیلد را نام بردیم :

  • مبل چستر دو نفره
  • مبل چستر سه نفره
  • صندلی تک نفره چستر
  • مبل تخت خواب شو چستر فیلد
  • صندلی راحتی کویین چستر

اما این مبل در تمام دکوراسیون های کلاسیک و مدرن به راحتی قابل استفاده است. برای مبلمان چستر نیز دو سبک کلاسیک و مدرن وجود دارد. مبل های چستر کلاسیک را که یادآور تجمل و لوکس گرایی است اغلب با سنگ‌های زینتی، پارچه های مخمل‌هایی با رنگ‌های تیره (آبی‌های تیره، قرمز یاقوتی، قهوه‌ای روشن و سبز زمردی) می بینیم، که عموما در خانه های لوکس مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب رنگ مناسب برای مبل چستر

در صورت استفاده از مبل های کلاسیک چستر سعی کنید که به قوانین سبک دکوراسیون کلاسیک احترام گذارید و در انتخاب رنگ، از رنگ های خنثی، قهوه‌ای، کرم و کاراملی، زرشکی و سورمه‌ای استفاده کنید. اما از رنگ های دیگر  مثل بنفش، خاکستری تیره، سرخابی و سبز آبی اشاره کرد که با توجه به رنگ و سبک دکوراسیون منزل  خود می توان انتخاب کرد.

وجود المان های طبیعی و اکسسوری

باید گفت که المان‌های طبیعی و چوبی در دکوراسیون کلاسیک باعث می‌شوند که زیبایی مبل چستر بیشتر دیده شود و یا با قرار گیری کتابخانه کوچک در کنار این مبل می تواند جذابیت بیشتری را به محیط خانه ببخشد.

رنگ آمیزی در کنار مبل چستر

می توان دیوار پشت چستر فیلد را از  همان رنگی که مبل روکش شده است انتخاب کرد، تا بتواند برجستگی آثار هنری که ممکن است در آن مکان وچود داشته باشد را به خوبی در معرض نمایش قرار داد. می توانید در پشت مبل از یک دیوار آجری زیبا استفاده کنید که این کار چشم هر بیننده ای را به سمت خود سوق میدهد و فضای شما را به همراه چند عدد کوسن در طرح و رنگ های مختلف جذاب تر می کند لازم به ذکر است که گفته شود برای آنکه فضای  اتاق شما شلوغ دیده نشود سعی کنید ظاهر اتاق را با اکسسوری های ساده  و سنتی آرام کنید. می‌توانید صندلی هایتان را در قالب رنگ ها و پارچه مبلی های متنوعی انتخاب کنید تا اتاق و یا محل کارتان از حالت یکنواختی خارج شود، همچنین می توانید از المان ها و اکسسوری های مدرن نیز استفاده کنید.

تاثیر کوسن

کوسن ها می توانند بر زیبایی مبل ها بیافزایند و ایده ای عالی برای افزودن رنگ و حال و هوای با نشاط تری به محیط خانه شما باشند. اگر ایده و خلاقیت جسورانه ای دارید می توانید از کوسن هایی با رنگ های روشن قرمز و آبی استفاده کنید ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که اغراق در آن می تواند باعث شود که ظاهر مبل چستر شما خوب به نظر نرسد و اندکی از زیبایی ظاهری مبل بکاهد. افزودن و ترکیب چوب به مبلمان چستر جلوه ای باشکوه به خانه شما می بخشد. همانطور که قبلا گفته شد در مبلمان چستر عموما از پارچه های چرم لوکس و دکمه های لمسه شده که لمسه کوبی همان فرورفتگی های داخل پارچه یا چرم مبل می باشد در دسته ها و پشتی ها استفاده می شود. این سبک مبلمان از خانه های سلطنتی و با شکوه امپراطوری بریتانیا قدیمی الهام گرفته شده است.

پارچه های مناسب برای روکش مبل چستر چست؟

اگر چه پارچه ها تنوع بسیار بالایی دارند اما باید توجه داشت پارچه هایی که در مبل های مدل چستر به کار برده میشود از کیفیت بالایی برخوردار باشد زیرا این پارچه ها با توجه به لمسه دوزی هایی که انجام می شود ممکن است به سرعت پاره و سوراخ شود، پس کیفیت پارچه بسیار حائز اهمیت است.

  • چرم
  • پشم
  • مخمل
  • کتان

در مدل مبل چستر با وجود محکم و با دوام بودن، امروزه سعی می شود کمتر از پارچه های چرمی استفاده شود، هدف راحتی بیشتر است زیرا چرم باعث چسبندگی شده و در زمستان سرد و در تابستان گرم می شود. پیشنهاد ما به شما پارچه های کتان و مخمل که قیمت مناسب تری نسبت به پارچه چرم دارند می باشد. طراحان با ساختارشکنی‌ هایی که انجام دادند آن ها را در ابعاد کوچک با رنگ‌های متفاوت‌ تری طراحی و اجرا کردند که چستر بتواند نقطه مرکزی یک خانه باشد و علاوه بر چرم با انواع دیگری از پارچه‌ها چشمان بینندگان را به سمت و سوی خود بکشد. همچنین پارچه‌های با رنگ‌های روشن و لطیف علاقه‌مندان زیادی را به تهیه مبل “چستر” ترغیب می‌کند. البته لازم به ذکر است که از جهت رقابت، مبل های چستر همراه با تغییر مد و سلیقه‌ها، دچار تغییراتی کلی شده است، اما همچنان ظاهر بسیار زیبای کلاسیک خود را حفظ کرده است در واقع می توان گفت مبل کلاسیک چسترفیلد، از مد نمی‌افتد و کم وبیش با هر نوع سبک و سلیقه‌ای، قدیمی و چه جدید، کاملا سازگاری دارد. “چستر” به راحتی می‌تواند با هر ترکیبی همراه شود و حس‌های لوکس قدیمی و در عین حال سادگی و زیبایی طرح‌های امروزی را ایجاد کند. مهم نیست که فضای مورد استفاده شما کجا باشد خانه یا محل کارتان، مبل های چستر می تواند زیبایی فضا را دوچندان کند. “چستر” قیمت‌های متفاوتی را در بازار دارد، حتی اگر شما یک چستر قدیمی با روکش چرم دارید نگران نباشید برای تغییر دکور و حس و حال خانه خود می توانید، از کوسن‌های پارچه ‎ای و شال‌های مبل بافت‌دار برای بخشیدن حس گرما و ایجاد حس و حال بهتر به مخاطب استفاده کنید.

دسته های مبل 

مبل چستر با پشتی و بازو های عمیق و لمسه دوزی زیبا و ظریفی که در آن به کار رفته است در نگاه اول جلب توجه می کند.

پایه های مبلمان

از پایه های چرخشی و مزین که از دلایل شهرت این نوع مبل به شمار می روداستفاده شده است. در بعضی مواقع طراحان برای آنکه تنوع در ظاهر و پایه مبل ایجاد شود و ظاهری مدرن تری را پیدا کند از مقداری مخروط های مربع شکل استفاده می کنند همچنین در مواردی رنگ پایه های مبل را با پارچه یا چرم مبل هم رنگ می کنند تا هماهنگی بیشتری داشته باشد.

اندازه مبلمان چستر فیلد

چیزی که توانسته توجه عموم افراد را به سمت مبل های چستر سوق دهد حجیم بودن و دسته های ظریف و راحت آن هاست، که این ویژگی حجیم بودن آن با افزودن (حدود 30 سانتی متر) به هر دو طرف مبل انجام می پذیرد. این نوع مبل ها به سلیقه شخصی افراد ساخته می شود و برای منازل بزرگ و کوچک مناسب می باشد.

ساختار کلی مبل چستر فیلد

در ساختار و اسکلت این مبل از فوم با تراکم های مختلف استفاده می شود که این فرآیند باعث تضمین راحتی مبل می شود. برای تست کردن کیفیت مبل چستر آن را کمی بلند کنید اگر محکم و سنگین بود از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

مبل چستر برای استفاده در چه سبک چیدمانی مناسب است؟

از آنجایی که صنعت مبلمان روز به روز در حال پیشرفت و استفاده از تکنولوژی به روز است دیگر نمی توان مبل چستر را به سبک خاصی نسبت داد اما عموما به دلیل ظاهر و حجم بزرگ و دسته های زیبایی که دارد بیشتر در دکوراسیون های کلاسیک و لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد، اما در طرح های مدل ال آن بیشتر در فضاهای مدرن امروزه استفاده می شود، ماهیت سنتی که درون مبل چستر مشاهده می شود عاری از لطف نیست که در دسته بندی دکوراسیون سبک روستیک نیز مورد استفاده قرار گیرد.

برای مشاوره رایگان و خرید مبل با فروشندگان برتر دکورچین در تماس باشید.

نکات مهم انتخاب و خرید مبل چسترفیلد

  • به ابعاد آن دقت کنید، فضای که قرار است در آن مبلمان ها را بچینید در نظر بگیرید تا فضای کافی را داشته باشید اگر به این نکته توجه نشود ممکن است دکوراسیون منزل و یا محل کار شما شلوغ و متشنج شود.
  • به کیفیت پارچه و دوخت توجه کنید.
  • لمسه دوزی هایی ک در مبل چستر وجود دارد اگر از پارچه های بی کیفیت استفاده کنید به سرعت پاره می شود پس توجه به کیفیت پارچه های این مبل ها بسیار لازم و ضروری است.
  • در عرصه رقابت این مبل با سایر مبل ها، مبل چستر تقریبا در سراسر جهان حق امتیاز دفاتر و هتل های برجسته و لاکچری، رستوران ها، کلوپ ها و کاخ های مجلل را به خود اختصاص داده است، و وجود بقیه مبلمان ها را در صحنه کمرنگ کرده است زیرا مبل چستر مظهر و ترکیبی از راحتی و اصالت است.
  • مطمئناً با توجه به ویژگی های مبل چسترفیلد می توان از آن با عنوان مبل مجلل برای قرن ها در محافل های متنوع که با هر طیف و نوعی از مهمانی ها سازگار خواهد بود شناخت.
decorechin...
ما را در سایت decorechin دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهناز صولتی decorechin بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1400 ساعت: 12:54